16 tips om meer uit je LinkedIn-bedrijfspagina te halen

29-04-2019

Hoera hoera, LinkedIn wordt zestien jaar en is populairder en interactiever dan ooit! Niet alleen voor actieve professionals, ook voor bedrijven blijven de (bedrijfs)pagina-opties uitbreiden. Heb jij een bedrijfspagina, of heb je er jaren geleden eentje aangemaakt en is die toe aan een grondige opknapbeurt?

We geven je 16 tips om het meeste uit je LinkedIn-bedrijfspagina te halen:

1. Gebruik een achtergrondfoto 

Je doet het wel op Facebook, dus waarom niet op LinkedIn? Voeg een achtergrondfoto toe. Veel bedrijfspagina’s doen dit nog niet, jammer, want het is eigenlijk het visitekaartje voor jouw merk en het is het eerste dat opvalt. Kies een eenvoudige afbeelding en schuif het beeld op de juiste plaats.

LinkedIn omslagfoto bedrijven

2. Zorg voor een oplossingsgerichte bedrijfsomschrijving

Veel bedrijven herhalen bij de ‘company description’ wat op hun website staat. Probeer dit te vermijden, Google houdt namelijk rekening met het eerste deel van je omschrijving en ziet liever een unieke LinkedIn-tekst. Vermeld het belangrijkste eerst (ook je contactgegevens!) en schrijf over de oplossingen die je brengt, niet over je product of dienst. Wat zoeken prospecten en wat kan jij hen bieden? Geef hen een meerwaarde in een zoekmachine als LinkedIn.

 

3. Denk aan SEO

LinkedIn geeft je de mogelijkheid om 20 specialiteiten toe te voegen bij ‘about us/over ons’. Gebruik die kans, dit zijn belangrijke zoekwoorden waarmee je gevonden wordt. Welke skills moet je kiezen? Laat een zoekwoordenonderzoek uitvoeren en scoor met de beste termen.

 

4. Maak een LinkedIn-advertentieaccount aan

Door te adverteren op LinkedIn kan je jouw doelgroepen nauwkeurig targeten op basis van functie, bedrijfsgrootte, geografie en branche en bereik je prospecten die jouw bedrijfspagina nog niet kennen. Omdat er aan de advertentie een Volg-knop toegevoegd is, leidt gesponsorde content in de meeste gevallen tot extra volgers.

 

5. Gebruik een contentkalender

Verhoog de betrokkenheid met je doelgroep door regelmatig interessante info en artikels te delen. Een contentkalender is dan een handig hulpmiddel om je content te plannen en organiseren. Zo bereik je jouw doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats en met relevante informatie. Naast ingeplande posts is het ook belangrijk om in te spelen op de trends in je sector. Dit opvolgen is intensief, maar lonend.

 

6. Varieer in content op je LinkedIn-pagina

Je hebt variatie nodig. Post je de ene keer een video om traffic te genereren, plaats de volgende keer dan content die reacties uitlokt en het engagement van je pagina vergroot. Het is niet altijd de voor de hand liggende content die het goed doet, wees gerust vindingrijk in wat je deelt. Dat kunnen ook links, blogs of video’s zijn van anderen die interessant zijn voor je volgers.

 

7. Vergeet de afbeeldingen niet bij je updates

Foto’s en video’s laten je post opvallen en zorgen voor meer interactie dan een update met alleen tekst of een link. Meer likes en shares, dat betekent dus ook meer bereik.

 

8. Tag relevante mensen en bedrijven

Een andere manier om je bereik een boost te geven, is door mensen en bedrijven te taggen die je over je update wil informeren. Vaak zijn dat personen die een bijdrage geleverd hebben aan je content en die het bericht met plezier zullen liken en sharen.

 

9. Promoot de bedrijfsupdate via je eigen profiel ...

Het kan zeker geen kwaad om je content af en toe via je eigen profiel te delen. Op die manier vergroot je automatisch het bereik omdat niet al je connecties je bedrijfspagina volgen.

 

10. ... en motiveer ook je medewerkers om dit te doen

Wanneer ook zij op je update reageren of deze delen, betekent dit niet alleen een groter bereik, maar toont het ook hun betrokkenheid en toewijding aan het bedrijf. Zet daarbij aan tot interactie door een vraag te stellen, ‘Heb je interesse in ...’ of ‘Wat vind jij van ...’, of door te vertellen dat je trots bent op je bedrijf. Wedden dat je netwerk enthousiast zal reageren?

 

11. Gebruik hashtags

Hashtags zijn ook op LinkedIn ‘hot’. Ze helpen bepaalde content makkelijker te vinden of om berichten te filteren. Voeg daarom 3 tot 5 veelgebruikte hashtags toe aan je bericht en vergroot de zichtbaarheid. Ook buiten je netwerk. 

 

12. Voeg een call to action toe

Wat wil je dat je volgers doen? Een whitepaper downloaden, een video bekijken of een blog lezen? Met ‘Download nu’ of ‘Lees meer’ zet je ze aan tot actie.

 

13. Geef een kijkje achter de schermen

Mensen zijn nieuwsgierige wezens. Deel af en toe een paar mooie foto’s van een bedrijfsfeestje of het verhaal van een medewerker en gun hen een blik achter de schermen. Ze vinden het vast en zeker leuk om van de interne keuken te proeven!

 

14. Timing is alles

Plaats updates op het moment dat je doelgroep online is. Wanneer dat het best is? Dat kan je concluderen door op verschillende dagen en tijdstippen te publiceren en dit te analyseren. Of je laat het over aan professionals die weten wanneer je de meeste views en interactie krijgt. 

 

15. Koppel showcase pagina’s

Dat zijn een soort van mini-bedrijfspagina’s die je aan je bedrijfspagina kan koppelen om een specifiek product of dienst onder de aandacht te brengen. LinkedIn-gebruikers kunnen deze apart volgen, naast of los van je bedrijfspagina. Onderschat het extra werk niet. Wanneer je er eentje (of meerdere) aanmaakt, betekent dit ook dat je ze moet onderhouden.

 

16. De laatste en ultieme tip: volg je bedrijfspagina op met LinkedIn Statistieken

Meet, analyseer en optimaliseer de prestaties van je berichten en van je pagina en stuur regelmatig bij met behulp van je statistieken. Ontdek bijvoorbeeld welke updates het goed doen en welke niet, wat de reden is en hoe je het kan verbeteren. 

 

Ben je geïnspireerd, maar heb je geen tijd om een LinkedIn-bedrijfspagina te beheren? Onze experten nemen dit graag uit handen! Of volg een LinkedIn-training op maat en ga zelf aan de slag. 

video content linkedin
Meer weten over onze diensten?