Meten is weten: hét motto van online marketeers

06-06-2019

“We voelen dat dit gaat werken”? Nee, vertrouwen op je buikgevoel werkt niet bij online marketing. Harde cijfers wel. Daarom zijn onze online marketeers fan van registreren, analyseren en optimaliseren en kunnen ze je vertellen hoe hun marketingstrategie, naast alle andere factoren, het succes van je merk beïnvloedt. Echt? Ja, laten we er meteen maar een paar cijfers op plakken:

Welke cijfers moet je meten/weten?

Na een grondige analyse van je webstatistieken verzamelen onze gecertificeerde Google Analytics experten al hun inzichten in een rapport. Daarmee krijg je een perfect inzicht over wat de bezoekers op jouw site zoeken, hoe lang ze er blijven, wat de return on investment (ROI) is van je online marketingtactiek en waar je nog kan verbeteren.
Onze online marketeers meten het succes aan de hand van:

  1. Bereik – Hoeveel unieke bezoekers telt jouw website en hoeveel uniek paar ogen ziet je online advertentie?
  2. Websitebezoekers – Hoeveel mensen bezoeken ook effectief je website? Hoe lang blijven ze op een bepaalde pagina? En wat is de bounce rate (het aantal bezoekers dat je site zonder interactie verlaat)?
  3. Conversie – Hoeveel van die webbezoekers maken een afspraak, bestellen een brochure of vragen een offerte?
  4. Kanalen – Waar komt het verkeer van je website vandaan en wat zijn de verschillen tussen vb. organic search, Google AdWords, social media, e-mail ...?
  5. Behaalde doelen – Wat is het doel van je website: een brochure downloaden, offerte aanvragen of een afspraak maken? Slaagt je site erin?
  6. User flow – Hoe surfen gebruikers door je website? Op welke pagina’s starten ze en welke route volgen ze daarna? En vooral: waar haken ze af?
  7. Custom tracking – Op welke buttons klikken je online bezoekers het meest? Tot waar lezen ze een artikel? Op welke links klikken ze het meest? Met Google Tag Manager geven onze experten een antwoord op al deze vragen.
Cijfers Dewaele

Wat kan je doen met deze cijfers? Héél veel! Maar we starten bij het optimaliseren van je website om je verkoopstrategie (of andere doelen) naar een hoger niveau te tillen. Door al deze gegevens grondig te analyseren en juist te interpreteren, kunnen we je online marketingstrategie perfectioneren en aanpassen aan de behoeften van je prospecten en klanten. Ook vergelijken we de resultaten met de prestaties van je concurrenten of gelijkaardige campagnes.

Wil je weten waarom je voor online marketing moet kiezen? We vertellen je het graag tijdens een persoonlijk gesprek!

Of lees alvast deze voordelen van online marketing: Online evolueert alles zeer snel.

  • Even met je ogen knipperen en je hebt een nieuwe trend gemist. Dit wil zeggen dat er dus ook steeds nieuwe vormen van online marketing bijkomen om het nieuwe internetgebruik op te vangen.
  • Online resultaten zijn veel makkelijker te meten dan traditionele vormen van marketing. Google Analytics, Tag Manager, Search Console ... zijn het speelveld van onze marketeers.
  • Je kan je content targeten en personaliseren om de doelgroep die jij wilt te bereiken.
  • Krijg inzicht in de volledige customer journey.
  • Met een relatief klein budget kan je al online adverteren. Hoeveel budget je wil spenderen, kies je natuurlijk zelf in functie van je marketingbudget.
  • Last but not least: online campagnes kan je meteen bijsturen en de boodschap aanpassen. Offline is dat iets lastiger ...

Tip: Hoe beter je merk gekend is, hoe beter online advertenties werken. En die naamsbekendheid, die bouw je best offline op.

Een offerte op maat van jouw online marketingdoelen? Let’s meet!

Cijfers Gerry Weber
Meer weten over onze diensten?