Na een grondige consultatie- en selectieprocedure koos Bellewaerde net voor de start van het zomerseizoen, om voor de communicatie van zowel Bellewaerde Park als Bellewaerde Aquapark samen te werken met GBL Creative Marketing Studio uit Kortrijk.
Vanaf september zal GBL zich richten op:
- Het aantrekken van parkbezoekers, variërend van particulieren tot scholen en bedrijven.
- Het vergroten van de bekendheid van het park, zijn attracties, zijn natuur en zijn dieren, zowel in Vlaanderen, in het zuiden van het land als in het noorden van Frankrijk.
- Het ontwikkelen van communicatiemateriaal in en rondom het park.
Alles gebaseerd op de creatieve concepten, beelden en teksten waar het bureau vanaf heden zal voor instaan.
De eerste concrete projecten die GBL met plezier zal oppakken zijn Halloween en de winteropening in de kerstvakantie, twee thema’s waarmee Bellewaerde al een uitstekende reputatie heeft opgebouwd en opnieuw sterk wil uitpakken.
Ondanks zijn westvlaamse ligging koos Bellewaerde, dat net als Parc Astérix en Walibi onderdeel is van Compagnie des Alpes, voorheen voor communicatiepartners uit Brussel. Dit keer viel de keuze dus op een partner uit eigen streek.
Filip Van Dorpe, commercieel en marketing directeur van Bellewaerde, licht toe: “Waarom zouden we het opnieuw ver gaan zoeken als we dichtbij een partner kunnen vinden die net zo goed strategisch meedenkt, creatief uitdaagt en groot genoeg is om al onze operationele uitdagingen succesvol aan te pakken?” Deze partner werd gevonden in GBL. Filip Van Dorpe vervolgt: “In ons vakgebied moet je snel kunnen schakelen, creatief en vindingrijk zijn. Of het nu gaat om de onvoorspelbaarheid van het weer die het bezoekersaantal sterk beïnvloedt, om een nieuwe en nog onbestaande attractie die al afgebeeld moet worden, of om een onverwachte gebeurtenissen in ons dierenrijk, je moet snel kunnen inspelen op de realiteit van ons avonturen- en dierenpark.” En snel kunnen schakelen, een verzekerde operationele beschikbaarheid van diverse experten en een grote service-gerichtheid zijn nu nèt de criteria die de loyale klanten van GBL opnoemen als je hen vraagt naar de reden waarom ze al zo lang met GBL samenwerken.
Onder leiding van de broers Pieter en Michael Lefevre heeft GBL zich de laatste jaren ontwikkeld van een pure grafisch partner met interne digitale drukkerij tot een full-service marketingpartner voor ambitieuze B2B- en B2C-bedrijven uit de streek. De prepress afdeling is gebleven en breidde uit met branding & graphic design, werd versterkt met een web-afdeling, een digital marketing team en een solide ploeg van ervaren projectmanagers die alles in goede banen leiden. GBL’s kracht ligt vandaag in de unieke combinatie van hun operationele excellentie, te danken aan een studio met 45 vakexperts in branding, grafisch design, content creatie, social media en performance marketing. Hun communicatie-strategisch partnership wordt geconcretiseerd door een marketing cel waarin conceptuele creatieven en communicatie- en business-strategen de krachten bundelen om klanten te helpen bij het omzetten van hun commerciële objectieven naar meetbare communicatieresultaten.