Persbericht: GBL Studio biedt met social hub een high-end kantooroplossing

15-06-2020

KORTRIJK – Marketing- en communicatiebureau GBL Studio uit Kortrijk heeft niet stilgezeten tijdens de voorbije coronacrisis. Het bedrijf investeerde in extra mensen én in nieuwe kantoren. Tegelijk anticipeert het bedrijf op de veranderende werksituatie met een andere invulling voor de werkplek: GBL Studio wordt een sociale ontmoetingsplaats waar collega’s met elkaar kunnen afspreken.

Meer mogelijkheden om te groeien

Een social hub, dus”, legt CEO Pieter Lefevre uit. “Dat heeft alles te maken met de coronacrisis. We bleven aan de slag, maar onze medewerkers werkten van thuis uit en dat ging verbazend goed en efficiënt. Daarom beslisten we dat ons kantoor niet langer de eerste werkplek wordt, maar eerder een ontmoetingsplaats. Want zeg nu zelf, waarom kom je naar kantoor? Om samen te overleggen, te brainstormen of klanten te ontmoeten. Niet om geconcentreerd focuswerk te doen.” Michael Lefevre, Production Manager bij GBL Studio, vervolgt: “We merkten dat onze mensen veel ‘gezonder’ en productiever werken wanneer ze bijvoorbeeld eerst het focuswerk thuis uitvoeren en dan buiten de spits naar kantoor komen voor een meeting. We geven hen daarom ook in post-coronatijden alle ruimte om hun tijd zelf in te delen. Bovendien geeft deze evolutie van werkplek naar ontmoetingsplaats ons ook de mogelijkheid om nog meer ter plekke te groeien, zonder te moeten verhuizen.”

Innoverend ondernemen in post-coronatijden

GBL Studio investeerde al vóór de coronacrisis in een nieuwe werkomgeving. Het kantoor was door het aanwerven van extra talent te krap geworden en de nood aan extra ruimte nam toe. “We kozen voor containerbouw om ons bestaand kantoor uit te breiden. Zo konden we op een originele manier extra ruimtes creëren voor individuele werkplekken, volledig uitgeruste vergaderzalen en een personeelsrestaurant”, gaat Michael verder. “Deze investeringen waren meteen de uitgelezen kans om na te denken over een kantoor dat klaar is voor de toekomst. Het is ons doel om één van de grootste en beste bureaus in West-Vlaanderen te worden. Klantenbeleving staat in onze social hub dan ook op de eerste plaats.”

Rebranding voor succesrecept

Het marketingbureau uit Heule bestaat dit jaar dertig jaar en groeide uit tot een van de grootste creatieve bureaus in West-Vlaanderen. “Op 6 jaar tijd groeiden we van 12 naar meer dan 40 medewerkers. Een succesrecept heb ik niet, maar het feit dat we evolueerden van een grafisch bureau tot een full-service communicatiebureau met complementaire diensten, helpt wel. Daarom maakten we tijd vrij om ook aan een volledige rebranding te werken. Dit was nodig om te bewijzen dat bedrijven niet naar duurdere bureaus in Brussel moeten trekken voor goede communicatie, zeker nu de marketingbudgetten door de coronacrisis fors inkrimpen”, besluit Pieter. GBL Studio ken je misschien van de reclamecampagne van brouwerij Omer Vander Ghinste uit Bellegem of van de Warmste Week-campagnes voor Isolteam uit Kortemark. Binnenkort volgt de volledige uitrol van de nieuwe strategie van GBL Studio. Wie op de hoogte wil blijven, kan alle updates volgen op de social media-kanalen van dit ambiteus bedrijf. Lees de artikels op Made in West-Vlaanderen en Het Nieuwsblad.

GBL Studio biedt met social hub een high-end kantooroplossing
GBL Studio
Meer weten over onze diensten?