Waarom moet jouw bedrijf ook zeker een blog hebben? 3 redenen

04-10-2017

Contentmarketing is vandaag de dag misschien dé sleutel tot succes voor jouw bedrijf. Denk aan social media marketing, e-mailmarketing maar ook: blogs! Waarom jouw onderneming juist een bedrijfsblog nodig hebt? We geven je enkele redenen!

Je profileert je als krak in je vak

Ooit al gehoord van ‘thought leadership’? Deze Engelse term betekent dat jij jezelf positioneert als expert in een bepaald domein - jouw business dus. Contentmarketing via jouw blog leent zich ertoe om relevante kennis te delen met je netwerk, waarmee je aantoont dat je weet waarmee je bezig bent. En dat is natuurlijk handig om niet alleen klanten, maar ook partners en toekomstige medewerkers te overtuigen om met jou in zee te gaan.

Tip: probeer een zekere variatie in topics aan te brengen zodat je niet steeds over hetzelfde onderwerp communiceert. Stel een contentkalender op, waarin je per week of per maand enkele topics vastlegt om over te schrijven. Zo creëer je tegelijk de nodige regelmaat in je blogcommunicatie!

Je duwt twijfelende bezoekers in de juiste richting

Wanneer een bezoeker op jouw website komt, aarzelt hij meestal om jouw producten en diensten al dan niet direct aan te kopen. Want een mooie commerciële tekst op jouw bedrijfswebsite volstaat nu eenmaal niet om die potentiële klant te laten toehappen.

Precies om die reden heb je oriënterende contentmarketing nodig: artikels die twijfelende online bezoekers een duwtje in de rug geven om contact met jou op te nemen of je product rechtstreeks te kopen. Opnieuw staat hier relevantie centraal. Niemand heeft baat bij een artikel dat uitlegt waarom jouw organisatie zo fantastisch is. Kortom: vergeet promotalk, bied oplossingen aan!

Is jouw bedrijf bijvoorbeeld actief in de bouwsector? Schrijf dan blogartikels over isolatie, aandachtspunten bij de aankoop van een eerste woning enzovoort. Aan het einde van elk artikel kun je de lezer aansporen om bij jou een offerte aan te vragen of om meteen contact op te nemen. Zoals wij met GBL Studio voor onder andere Isolteam doen!

Je behoudt een sterke positie in Google

SEO is een ander belangrijk argument om een bedrijfsblog op te starten én te onderhouden. Wie regelmatig zijn website verrijkt met interessante artikels die heel wat belangrijke keywords bevatten, wordt beloond door Google met een hogere positie in de zoekresultaten. Inderdaad: zodat jouw doelpubliek nóg sneller bij je bedrijf terechtkomt!

Ben je al gestart met bloggen, maar heb je eigenlijk te weinig tijd om je blog te voeden met nieuwe artikels? Actualiseer dan oude content met nieuwe informatie en links. Of laat het specialistenwerk aan een creatief agentschap over.

Bedrijfsblog
Meer weten over contentmarketing?