Bis: Waarom een straffe key visual de sleutel is tot campagnesucces
Op Bis, dé grootste (ver)bouw- en interieurbeurs van Vlaanderen, vind je inspiratie in elke hoek. Wij brengen dit evenement tot leven met een key visual die niet alleen inspireert, maar ook naadloos werkt op alle dragers – van billboards tot social media en radio. Ready to go down the rabbit hole?
Uitdaging
Bis heeft ambitie. Elke editie ontdek je er nieuwe exposanten, trends en technieken, adviesruimtes, plus gloednieuwe zones zoals ‘Tech4Build’ dit jaar. Ook de hipste interieuritems maken hun debuut op Bis 2024. Dat betekent meer doelgroepen in andere levensfases, en dus veel mogelijkheden om ze te bereiken.
Hoe creëer je een visual die zowel bezoekers als exposanten aanspreekt, én het verhaal van de Bis-beurs perfect vertelt? Ons team vond de weg in het doolhof, en ging voor meer dan één bisnummertje.
Aanpak
Een key visual is méér dan een mooi plaatje. Het is een visueel concept dat je boodschap waarneembaar maakt. Je wil stopping power. En even belangrijk, een key visual moet multi-inzetbaar zijn. Dus vooraleer we aan de tekentafel gaan zitten, denken we na. Want alleen met een strategische fundering, doe je aan effectieve beeldvorming.
Resultaat
De vraag van de klant was, creëer een key visual. Wij leverden een 360°-concept. Je ziet een moderne ‘Alice’ in Bis-beurs-wonen-land. Ze kijkt haar ogen uit en spot overal wel een interessante bouwexposant of een flitsend interieuritem.
De finale key visual bleek een sprookje voor de klant:
GBL Studio was het perfecte verlengde van ons inhouse marketingteam. Het beeld was zodanig compatibel en moduleerbaar, dat wij er zelf mee aan de slag konden: van billboards en trambekleding tot toegangstickets en online advertising, ons gloednieuw campagnebeeld is een succes.
Over de klant
Op Bis, de grootste (ver)bouw en interieurbeurs van Vlaanderen, vind je kwalitatieveverdelers, inspiratie en professioneeladvies over keukens, badkamers, interieurafwerking, isolatie, hernieuwbare energie en zoveel meer. De ideale plaats om je (ver)bouwplannen te laten slagen! Dit jaar is het de 35ste editie.