Hoe laat je 6 bedrijfsleiders van diverse sectoren opvallen tijdens Bedrijvencontactdagen, het grootste contactevent dat ondernemers op een persoonlijke manier samenbrengt? Juist, met een creatief concept dat aantrekt als honing. Of iets sterker, want voor Cobras, Bavaria Motors, Ducati, Rolls, Van Gils en onszelf trokken we alle registers (en een goeie fles Irish Whiskey) open om de aandacht van voorbijgangers te grijpen.
Over Freaky blinders
De een doet in beeld- en geluidsystemen, de ander in auto’s of reclame. De mannen van Cobras, Bavaria Motors, Ducati, Rolls, Van Gils en GBL hebben dan wel een verschillend speelveld, toch hebben ze één ding gemeen: ze zijn allemaal selfmade ondernemers die de kracht van netwerken begrijpen.
Enkele key points:
Zintuigprikkelende direct mailing
Imposante beursstand
Sterke zichtbaarheid dankzij online tools
UITDAGING
Hoe val je op tussen veel andere bedrijven?
Om succesvol te netwerken op een event zoals Bedrijvencontactdagen, moet je natuurlijk meer doen dan een praatje maken. Je moet gezien worden en tonen wat je bijzonder maakt. Dat het mag opvallen, daarover waren de 6 ondernemers het meteen eens. Goed voor ons, we gingen de creatieve weg op en staken ze strak in het pak voor een event om nooit te vergeten.
AANPAK
Geïnspireerd bingewatchen voor ondernemers
Als we iets doen, doen we het graag in stijl. Maar wat hebben de 6 bedrijfsleiders met elkaar gemeen? Het zijn allemaal mannen, en toevallig geldt dat ook voor de razend populaire misdaadreeks Peaky Blinders. Een dankbaar thema waaruit we de mosterd én de maatpakken haalden. We vereeuwigen de karakterkoppen op uniforme portretten, we maken een exclusief pokerspel in dezelfde stijl en ook de luxueuze direct mailing krijgt een gouden randje.
RESULTAAT
Belevingsmarketing in de hoofdrol
Het doordachte concept werd dankzij sterk beeldmateriaal en een consistente look and feel duidelijk doorgetrokken in de marketingtools die de diverse bedrijven hebben ingezet. Zo dienden de karaktervolle portretfoto’s als tijdelijke profielfoto op Facebook, en ook de authentieke groepsfoto was terug te vinden in hun e-mailhandtekening, omslagfoto en als sfeerbeeld op de beurs. Deze tools vergrootten de zichtbaarheid van de bedrijven aanzienlijk.
Om alle zintuigen te prikkelen, besprenkelden we de direct mailing met een huisparfum op basis van alcohol en tabak. Zo kon je de straten van Birmingham (waar de serie zich afspeelt) niet alleen ruiken, maar ook beleven. Centraal op de beursstand hadden we bovendien een brug voorzien die het industriële tijdperk alle eer aan deed. Een dj-booth en bar maakten het rauwe plaatje compleet.