Marketing strategie

De juiste aanpak voor de juiste doelgroep, mét de gewenste resultaten. We vertalen jouw businessdoelen naar haalbare targets en leveren je een concreet plan op maat van jouw budget en haalbaarheid.

Wanneer heb je een marketingstrategie nodig?

  • Je hebt een sterk product, maar je weet niet hoe je het in de markt kan zetten.
  • Je bedrijf is gegroeid en vraagt om een herpositionering of nieuwe merkstrategie.
  • Je voelt je voorbijgestoken door je concurrenten terwijl jouw product eigenlijk zoveel beter is.
  • Je weet gewoon dat er meer in je merk zit en kan wat hulp gebruiken om dat voor elkaar te krijgen.
  • Je wil nieuw talent aantrekken via een wervelende wervingscampagne, maar weet niet hoe je de juiste medewerkers kan bereiken.

Onze aanpak

Briefing of strategische workshop

Om een succesvolle communicatie- of merkstrategie uit te denken, moeten we je merk natuurlijk van binnen en buiten kennen. We brengen in kaart wat en wie je wil bereiken, en organiseren een interactieve workshop op maat van jouw noden. Een positioneringsoefening, je merkwaarde bepalen of archetypes uitschrijven? We analyseren alle informatie en vertalen die naar concrete to do’s.

Image
Image

Strategisch traject op maat

Wat moet je doen op korte en op lange termijn? Hoe creëer je meer merkbekendheid? Of hoe lanceer je een nieuw product? Tijdens de workshop bepalen we wie je doelgroep is, wat de verwachtingen zijn en op welke manier we de boodschap overbrengen. Op basis van deze informatie stemmen we de sterktes van je merk maximaal af op de doelgroep en komen we tot een krachtig plan dat ook op lange termijn blijft scoren.

Image

Hoe helpen wij je concreet?

Customer journey
Weten welk traject potentiële klanten afleggen voor ze klant of zelfs ambassadeur worden, is essentiële informatie voor het succes van je merk. We stippelen de klantreis nauwkeurig uit en leggen er de ervaringen van potentiële klanten tijdens het aankoopproces in vast. Zo leggen we niet alleen de succesfactoren bloot, maar geven we ook aan waar je bezoeker afhaakt of juist converteert.

Contentplan
De juiste boodschap op het juiste moment, een sterk content plan is een essentieel onderdeel van je marketingstrategie. Welke informatie of content is relevant? Via welk kanaal creëer je de grootste impact? En wie wil je bereiken? We lijsten alle onderwerpen op die je via je website, sociale media, magazines of andere media kan delen.

Concurrentieanalyse
Wat zijn de USP’s van je concurrenten? Op welke kanalen zetten zij in? Met een concurrentiescan analyseren we het gedrag van gelijkaardige merken en komen we te weten waar jouw kansen liggen om je op een onderscheidende manier te positioneren.

Social media plan
Als merk denk je maar beter goed na over wat je wil bereiken met social media. Met de focus op brand awareness, betrokkenheid en conversie stellen we een social media strategie op. Daarnaast creëren we een specifieke content planning, afgestemd per kanaal en doelgroep, en zetten we in op social media advertising.

What’s your next move?
What’s your next move?
What’s your next move?