Daikin

Productlancering derde generatie Altherma

Productlancering Daikin Altherma 3
Productlancering Daikin Altherma 3

Daikin kennen we als de fabrikant van systemen voor verwarming, ventilatie en airconditioning. En daar horen natuurlijk ook commerciële koeling en warmtepompen bij. Voor die laatste wilde Daikin haar nieuwe generatie van Altherma, op een krachtige manier lanceren. En daarvoor klopten ze aan bij GBL Studio.

Timing + strategie = goudmijn

De winter is in aantocht, en dat betekent een nood aan warmte. Geen betere timing voor Daikin om de derde generatie van haar Altherma af te vuren op de buitenwereld!

Gebruik maken van momentum is één ding, strategisch te werk gaan nog een ander. GBL Studio stak de handen uit de mouwen en tekende samen met Daikin een aanpak uit om de voornaamste doelgroepen te bereiken:

  • B2B: een nieuwe standaard neerzetten voor warmtepompen affiliates, installateurs, bouwvakkers en groothandelaren
  • B2C: naamsbekendheid creëren bij consumenten via online kanalen

Handen uit de mouwen

Moderne look and feel, eenvoudige installatie, krachtige performantie… De Altherma heeft heel wat te bieden. GBL Studio besloot de meest sterke functionaliteiten te verwerken in een nog sterkere 3D-animatie. Die we nadien vertaalden naar maar liefst 7 talen!

Ook ons designteam stak de handen uit de mouwen met een krachtige visual - vergezeld van de slogan ‘A big step setting the new heat pump standard’. We zorgden ervoor dat ze feilloos aansloot op het jaarthema van Daikin ‘join the mission’. Een visual in dezelfde stijl plaatsten we op de corporate website.

Tot slot verstuurden we een direct mailing voor intern gebruik. Zodat alle doelgroepen op de juiste manieren werden bereikt.

Bekijk de case video

How can we help you?