de weg naar expertstatus

Bekend staan als de nummer één op het vlak van ergonomisch comfort. Met die ambitie klopte Ergodôme bij ons aan. Als specialist in ergonomisch meubilair bouwt Ergodôme ondertussen op de ervaring van twee generaties en met een vestiging in Kortrijk en in Antwerpen bedienen ze klanten in heel Vlaanderen. Een mooie startpositie, maar hoe kunnen ze die expertstatus nu écht claimen? Door met hun kennis in de media te komen en dus ook op de radar van een breed publiek.

Ergodôme - Opmeten

méér awareness

Rugpijn is een veelgehoorde klacht, ook in de winkels van Ergodôme. Op basis van dat idee werkten we een langlopende awareness campagne uit. Een campagne gebaseerd op slimme content waarin we Ergodôme neerzetten als hét antwoord bij rugklachten, zowel preventief als curatief. Zo laat Ergodôme zich niet alleen zien als topleverancier van ergonomisch meubilair voor wie zoekt naar meer comfort, maar ook als specialist die een breed publiek sensibiliseert en adviseert. Lang voor de eerste klachten opduiken. Het resultaat? We zetten Ergodôme op de kaart als thought leader bij een bredere groep mensen.

méér strategie en méér creativiteit

Elk succesverhaal begint met een goed idee. En ideeën leveren is de kern van wat wij doen. Als onze strategen en creatieven de handen in elkaar slaan, krijg je vuurwerk. Zo ontstond bij ons het plan om de rugleeftijd van de Belgen te meten. Een luchtige manier om de aandacht te vestigen op een ernstig onderwerp: de gezondheid van onze rug. Een onderwerp waarin Ergodôme helemaal thuis is en daarom de perfecte springplank vormt voor een uitgebreide communicatiecampagne.

expertise versterken met méér expertise

Om onze rugleeftijd correct te berekenen, wilde Ergodôme uitpakken met een tool die concreet en wetenschappelijk onderbouwd is. Daarom brachten we Ergodôme samen met de opleiding Ergotherapie van Howest. Zij onderzochten de risicofactoren die de kans op rugklachten verhogen, wij maakten er een bruikbare rugleeftijdcalculator van.

Ergodôme - Tijdschrift
Ergodôme - Social ads

van marktonderzoek tot geslaagde campagne

Om te beginnen lieten we de rugleeftijdtool los op 1.500 Belgen. Ons doel? Méér inzicht, méér geloofwaardigheid en méér nieuwswaarde. Een weloverwogen plan dus, deze keer in samenwerking met de richting Communicatiemanagement van Howest. In de resultaten van het onderzoek zat genoeg nieuws om de pers te halen. Ondanks de oorlogscontext in Oost-Europa.

Ergodôme - Infographic

een slim 360°-verhaal

De volgende fases van de campagne haken perfect in op de PR-campagne. Via radio, advertenties en sociale media nodigen we het grote publiek uit om zelf hun rugleeftijd te testen. Dat geeft nog meer inzicht in het thema en in de doelgroep. Input die we gebruiken voor een gerichte online campagne. Wie zijn rugleeftijd berekent, leert meer over de risicofactoren en ontdekt meteen hoe Ergodôme kan helpen met preventieve tips en ergonomische oplossingen.

Ergodôme - Website rugleeftijd

méér resultaat

Op dag één van de campagne berekenden maar liefst 7.350 websitebezoekers hun rugleeftijd. Na de eerste week waren dat er al 16.000. En dat is nog maar het begin. Deze vliegende start krijgt nog een mooi vervolg met een jaarplan waarin we van awareness naar sales gaan. Want expertstatus is één ding, het doel blijft natuurlijk méér klanten die voelen welk comfort Ergodôme kan bieden.