Den Nachtegael, een smaakvolle verrijking voor Zonnebeke

Dromen waarmaken, we doen het maar al te graag. Zeker wanneer die droom overstroomt van ambitie. Dirk Syx brengt met zijn wijndomein de eeuwenoude wijntraditie naar het zuiden van de Westhoek. Alleen ontbrak er nog storytelling en beleving bij zijn ondernemersverhaal. Aan ons om een verfijnde identiteit te geven aan Winery & Vineyard Den Nachtegael en zo z’n tientallen Vlaamse landwijnen aan het grote publiek voor te stellen.

den nachtegael
OVER DEN NACHTEGAEL 

Aan passie is er geen gebrek bij Den Nachtegael. Dirk Syx liet zijn internationaal bedrijf Syx Automations achter om zijn ambitie als wijnbouwer achterna te gaan. Met 18 soorten eigen wijn en een prachtig domein met een evenementenhal en wijnshop zorgt hij voor een unieke beleving in Zonnebeke. Een experience die alle zintuigen prikkelt en je laat kennismaken met verschillende smaken, geuren en kleuren.

 

den nachtegael
UITDAGING

Van passie naar product

Een wijndomein aanleggen in ons wisselvallig land, het is geen evidentie. Toch was het de droom van Dirk Syx. Hij is er immers van overtuigd dat België in de toekomst een wijnland wordt. Met 10 hectare wijnstokken en 18 eigen landwijnen is hij klaar om zijn wijnen op de kaart te zetten. Alleen heeft hij daarvoor nog een exclusief visueel verhaal nodig met een uniek karakter en een rijke geschiedenis.

den nachtegael
den nachtegael
AANPAK

Van een idee naar een plan

De basis van Den Nachtegael was er, alleen miste de branding van het wijndomein nog wat verfijning en de juiste tools. Ook had het eigen wijnassortiment nog een merknaam nodig, met de juiste présence. High-end en exclusief, waarin de geschiedenis van de regio verwerkt is. Zo kwam ons creatief team uit op Sinnebec, een verwijzing naar de eerste vermelding van Zonnebeke.

den nachtegael
den nachtegael
RESULTAAT

Van een droom naar realiteit

Nu er een naam is, volgt de presentatie van de landwijnen. We creëerden een reeks mythologische figuren op basis van nachtegalen en gaven die vervolgens een eigen naam. Elke wijnsoort krijgt zo een geïllustreerd personage dat volledig past bij de kenmerken van de wijn en druiven. De illustraties zijn eigenhandig getekend en komen terug op de etiketten en packaging van het exclusieve assortiment.  

Eenmaal het visuele verhaal van de landwijnen voldoende gerijpt en op smaak gebracht is, is het vervolgens aan ons om het belevingsdomein Den Nachtegael naar een hoger niveau te tillen en het merk te tonen aan de buitenwereld. Uitnodigingen, folders, website … we zetten alle nodige tools in om Den Nachtegael voor te stellen aan elke fijnproever die van wijn en lekker eten houdt.

den nachtegael
den nachtegael