Hoppefesten

Ohne Hoppe keine Feste

Hoppefesten
Hoppefesten

Voetbal, bier en ambiance, dat zijn de ingrediënten voor ’s lands grootste eendaags voetbaltornooi: de Hoppefesten. Ook voor hun negende editie mocht GBL Studio de communicatie in goede banen leiden.

GBL Studio dompelt Veurne onder in een feestelijke sfeer

Voor de negende editie van de Hoppefesten werd GBL Studio gecontacteerd met de vraag om de communicatie in goeie banen te leiden en om een sterke, opvallende visual uit te werken. De Hoppefesten bestaat uit een zeer gesmaakt voetbaltornooi met sterke randanimatie. Wat dit laatste betreft, spreken we over een barbecue, een optreden van een gekende DJ en een Vlaamse schlagerzanger... maar vooral over een meer dan gemiddeld verbruik van gerstenat.

Straffe beeldvorming

Hoe je de aandacht trekt van een jonge bende voetbalfans? Dat doe je - uiteraard - met een jongedame in uitdagende pose en kledij. Ook de slogan ‘Ohne Hoppe keine Feste’ bleek sterk in de smaak te vallen bij het jonge volkje. Elke verwijzing naar de gekende Duitse bierfeesten is meer dan toevallig.

Dragers van het concept

Op basis van de overkoepelende visual en de slogan werd een hele resem aan POS-materiaal uitgewerkt om de feestsfeer maximaal te benadrukken: T-shirts, petten, voetballen, BBQ-kaarten en drankbonnen. 

Bekijk de case video

How can we help you?

Hoppefesten
Hoppefesten
Hoppefesten
Hoppefesten
Hoppefesten