Kortrijk Koerse

Kortrijk Koerse, event communicatie voor winnaars

Kortrijk Koerse

Niet enkel de wielrenners smeerden hun kuiten voor de 83ste editie van Kortrijk Koerse, hét jaarlijkse wielerevent in West-Vlaanderen, ook de communicatie-experten van GBL Studio volgden een strak schema om fris de finish te halen. Het resultaat? Een podiumplaats voor de intensieve marketingcampagne die niet onopgemerkt voorbijging.

Event marketing, meer dan visuele communicatie

83, geen speciaal getal. Toch wilde de organisatie met nieuwe, grote namen als Geraint Thomas en Tom Dumoulin een vervolg breien aan het succesverhaal van vorige edities. GBL Studio begreep meteen wat dit betekende: een sterk sponsordossier dat dit evenement in een hogere versnelling kon brengen. Ons allround communicatieteam gingen daarom meteen aan de slag, terwijl de organisatie zich focuste op de invulling van het event: duizenden toeschouwers een spannende competitie en feestelijke sfeer garanderen.

Blikvangers en krant met karakter

De rode draad doorheen alle communicatie? Authenticiteit. De echtheid en bekendheid van dit wielerevent vertaalden we in een stijlvolle, vintage look. Gigantische drinkflessen met het logo van elke sponsor op het etiket waren dé blikvangers op de Grote Markt en het Schouwburgplein in Kortrijk en we lieten een Kortrijk Koerse Krant van onze persen rollen. Niet alleen leuk leesvoer voor de vele toeschouwers, maar meteen ook een interessant communicatiemiddel voor de sponsors. Verder zijn ook de bannering, signalisatie, pancartes en ledwalls, polsbandjes en menukaarten het resultaat van de creatieve wielergekte bij het GBL-team. Stuk voor stuk gerealiseerd in dezelfde herkenbare stijl.

How can we help you?

Drinkfles
Menukaarten
sponsordossier
sponsordossier
sponsordossier
Kortrijk Koerse
Kortrijk Koerse