Meco Group

Meating your demands

Meco Group levert voedingsproducten aan grootkeukens en de horeca. Vaak weten die heel goed wat ze nodig hebben, maar hebben ze weinig tijd. Een duidelijke leverancierswebsite waarin ze snel vinden wat ze zoeken, is dus een must. Dat is een kolfje naar de hand van GBL Studio: voor Meco Group bouwden we een volledig nieuwe, compactere en hedendaagse Mobile First website. De grote sfeerbeelden van onze fotograaf maken de site extra aantrekkelijk.

Verpakking Meco
Mobiele versie website Meco
Vleesversnijding Meco

Gebruiksvriendelijk beheer én bezoek


Een duidelijke navigatie, het juiste evenwicht tussen tekst en beeld en een eenvoudige bestelprocedure. Het zijn vaste ingrediënten voor een gebruikersvriendelijke website, op alle mogelijke toestellen. Ook achter de schermen streven onze ontwikkelaars naar optimaal gebruiksgemak. Dat is perfect mogelijk met het Drupal CMS-systeem. Op die manier kan de klant iedere pagina van nul opbouwen en de inhoud, kleuren van de titels, banners en afbeeldingen snel aanpassen. Meeting your demands dus, van onze klant en van de klanten van onze klant. Of was het meating?

Mobile-first website


Responsive webdesign was lange tijd het magische woord voor een eigentijdse website. Daarbij past de lay-out van de site zich automatisch aan de schermgrootte van het toestel aan. Bij de ontwikkeling van dergelijke websites is het uitgangspunt altijd een desktop en volgt daarna een ‘reductie’ naar een versie voor mobiele toestellen. Bij de website van Meco Group gingen we net andersom te werk. We werkten eerst het design voor mobiel uit en breidden dat uit naar een versie voor pc. Nu surfen en online aankopen al een tijdje vaker via mobiele toestellen dan via pc gebeuren, wordt deze Mobile First werkwijze steeds meer de te volgen weg met het oog op een maximale conversie.

GIF mobiele weergave Meco
Meco personeel aan de slag
Dekstop weergave Meco

Fotoshoot in plaats van stockbeelden


Verrassende en verleidelijke gerechten op tafel toveren, het is de ambitie van elke horecazaak. Dat het oog ook wat wil, weten we allemaal. Daarom kochten we deze keer geen stockbeelden aan, maar stuurden we onze fotograaf langs op de productiesite. De fotoshoot leverde mooi en eigen beeldmateriaal op dat de juiste sfeer schept. Op de website, maar in de toekomst ook in de andere communicatietools, zoals brochures en catalogi. Twee vliegen in één klap dus.

Follow-up in eigen handen


De back-end van de nieuwe website is zo flexibel opgebouwd dat Meco ons eigenlijk niet meer nodig heeft voor aanpassingen. Bovendien hebben ze ook zelf zicht op hoe goed hun website presteert. Daarvoor integreerden we Google Analytics en stelden we specifieke doelen in. Daarnaast voorzagen we de mogelijkheid om ingevulde formulieren te traceren. Meer volgers door opvolging? GBL Studio gaf Meco Group alle sleutels in handen.


Ben je ook op zoek naar een efficiënte en sfeervolle website?
Let’s meet!