Iedereen kent de ecologische voordelen van zonnepanelen, maar velen twijfelen of de investering tegenwoordig nog de moeite waard is. Weegt het rendement wel even zwaar op tegen de kosten? Het is een vraag die veel mensen zich stellen. Tijd om de pluspunten ervan op een efficiënte manier aan de man te brengen. En hoe kan dat beter dan in een ludieke video waarin karakterkop Jacques Vermeire schittert?
Over MR Solar
Als zonnepaneleninstallateur en totaalspecialist in energiezuinige technieken is MR Solar met z’n 15 jaar ervaring koploper. Met vestigingen in België en Nederland voorzien ze de twee landen van groene energie. Ze onderscheiden zich dankzij hun grote aankoopvolumes, uitgebreide opslagcapaciteit en diepgaande expertise in duurzame energietechnieken.
Numbers
1
repetitiedag en 2 opnamedagen
2
mediawaves op televisie
Te zien in primetime en op sociale media
Uitdaging
Even hard stralen zoals de zon
De markt van zonnepanelen is versnipperd over enkele grote spelers en veel kleinere, lokale spelers. MR Solar is een grote nationale speler die heel België en Nederland kan bedienen. Toch vinden onvoldoende klanten de weg naar het bedrijf. Daarom wil de zonnepaneleninstallateur hun naamsbekendheid vergroten. Ze willen aan de consument duidelijk maken dat hun aanpak, referenties en voordelen verder gaan dan die van lokale spelers.
Testimonial
“Proficiat! Wat een pitch! Wat een idee! Het is duidelijk: WE GO FOR IT! Leuk dat we meteen op dezelfde golflengte zaten.”
Kimberley Dewilde, marketingverantwoordelijke MR Group
Aanpak
Humor als energiebron
Het doeltreffendste medium om te werken aan je naamsbekendheid en tegelijk je boodschap over te brengen aan je doelgroep, is via televisie. Maar zomaar een campagne lanceren op tv is niet voldoende: je moet je onderscheiden met een weldoordachte strategie. En die strategie werkten we uit tot een zelfrelativerend en ontwapenend concept. Eentje dat het scepticisme over zonnepanelen wegneemt en het doelpubliek overtuigt van de voordelen.
Om ons verhaal op een ludieke en informerende manier te vertellen, gingen we op zoek naar een spokespersoon. Een figuur die met de nodige geestigheid en enthousiasme de terughoudendheid en twijfel bij de mensen tenietdoet en hen opnieuw warm maakt voor zonnepanelen. Dat vonden we in de legendarische Jacques Vermeire.
Resultaat
The sky has no limits
Samen met het productiehuis Het Peloton werkten we twee scenario’s uit waarin de financiële voordelen van zonnepanelen en de meerwaarde van MR Solar worden uitgelicht. In lijn met het concept bedachten we de krachtige baseline ‘Geen bron groter dan de zon’.
Dankzij onze bekende hoofdrolspeler, humor en originaliteit slagen we erin om op te vallen in het bedrijvige medialandschap. De televisiespots zijn te zien op diverse zenders van DPG Media, en ook online en via print is de campagne aanwezig met advertenties.