Aardappelen zijn dan wel het ‘oude goud’ van de voedingssector, toch blijven ze inspireren tot creativiteit en vernieuwing. Ook Interpom, dé vakbeurs voor professionals uit de aardappelbranche. Tijdens de beurseditie van 2022 pakte het uit met een vernieuwde huisstijl om aan te tonen wat de aardappelindustrie van vandaag moet zijn: een moderne en vooruitstrevende hoogtechnologische sector waar innovatie nooit stopt.
Uitdaging
Durven vernieuwen
Kortrijk Xpo en Belgapom, de organisatoren van Interpom, hadden schrik dat de nieuwe stijl niet meer als ‘Interpom’ zou aanzien worden. De oude huisstijl was namelijk goed ingebakken bij de Belgische aardappelhandel en -verwerking. En we snappen het, vernieuwing brengen in een gevestigde waarde is niet evident. Het vraagt respect voor het vertrouwde, én het verlangt een balans tussen verandering en continuïteit.
De uitdaging bestond erin om jonge potato professionals aan te trekken en vertrouwde partners een gekend gezicht te tonen. De basis waarop we verder werkten? Het oude logo met daarin een foto van een aardappel. Dit element was voor de klant van groot belang wat betreft herkenbaarheid, dus overwonnen we enkele technische uitdagingen om de aardappel te behouden.
AANPAK
Kleurenpalet vol warmte en smaak
Dat wij een patatje in al z’n vormen kunnen smaken, zorgde voor de nodige inspiratie. We gingen voor een aanpak waarbij de aardappel centraal staat en gebruikten levendige kleuren, speelse vormen en geïllustreerde elementen om de charme van deze eeuwenoude smaakmaker over te brengen. En zo hoopten we de hele sector waarin Interpom actief is te charmeren.
RESULTAAT
Op Interpom 2022, dat het volledige complex van Kortrijk Xpo innam, kwam alles mooi samen. De huisstijl en branding vormden met vlaggen, vloerstickers, beursplannen en baches in een eenvoudige en herkenbare stijl een mooie geheel.
Over Interpom
Interpom is een gespecialiseerde indoor vakbeurs voor de hele aardappelbranche in Europa. De volledige keten, van teelt tot verwerking en vermarkting, is er vertegenwoordigd en de honger om elkaar te ontmoeten wordt elk jaar groter: de editie van 2022 nam het volledige complex in van Kortrijk Xpo en de helft van de exposanten kwam uit het buitenland.