STROXX, het exclusieve kwaliteitsmerk van en door Lecot, is voor de professional dé keuze als het gaat om prijs-kwaliteit. Maar, wat als die vakman nog nooit van het merk hoorde? Dan ontwikkelen wij een strategie om het relatief onbekende en onbeminde huismerk in de kijker te zetten.
Door een creatieve campagne (mét een knipoog) te vertalen naar een opvallende online campagne en krachtig POS-materiaal, zorgden we voor een duidelijke value proposition voor een laaggeprijsd huismerk. Een gesmaakte activatie deed de rest en de verkoopcijfers kregen een boost. Zélfs tijdens een off-season-periode.
UITDAGING
Activatieconcept dat intern en extern overtuigt
Aanwezig zijn in de winkels is één ding, een prominente plaats krijgen en ervoor zorgen dat de producten snel verkopen, is een ander. Daarom dienden we een activatieconcept te ontwikkelen dat zowel het winkelpersoneel als de klanten kon overtuigen. Het doel was om voor iedereen een win-winsituatie te creëren. Samen met de activatie liep bovendien een POS- en online campagne die de verschillende sterke punten van de producten op een impactvolle en consistente manier overbracht.
AANPAK
Relevante inzichten in de gebruikerservaring
Soms is het voldoende om de sterke punten van je product op een creatieve manier te koppelen aan wat je doelgroep zoekt. In dit geval gaat het om de productprestaties: het product doet wat het moet. Door te focussen op relevante gebruikersinzichten, iets waar we bijzonder goed in zijn omdat we de juiste mindset hebben, maken we onze campagne écht doeltreffend. Bovendien benaderen we de B2B-doelgroep als ‘gewone’ consumenten, en presenteren we het product op een toegankelijke en aantrekkelijke manier, in plaats van puur technische details te geven.
RESULTAAT
Productcampagne versterkt de merkidentiteit
Met de campagne bouwen we aan een huismerk, dat zelf ook een merk is. Met elke nieuwe uiting versterken we niet alleen de merkbekendheid en de positie, maar ook de algemene merkidentiteit. Zo draagt onze campagne niet alleen op korte termijn bij aan groei, maar ook op lange termijn.
We zien dat STROXX een positieve perceptie heeft gekregen bij de doelgroep én de medewerkers, en ook het aantal merkinteracties is gestegen.
Over STROXX
Van werkhandschoenen en doppensets tot werfverlichting en waterpassen ... STROXX brengt een uitgebreid assortiment tools voor professionals. Het merk, dat door slimme handen is ontwikkeld, claimt dezelfde kwaliteit als merkproducten, maar dit tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding.