Wat als je je verkoop ziet kelderen door de coronacrisis? Het gebeurde bij Barbecook. Om dat tegen te gaan, wilde de barbecueproducent zo snel mogelijk een online campagne opstarten. Al snel bood zich een oplossing aan: aangezien de vakantie voornamelijk in eigen land afspeelt, is een barbecue in de tuin de perfecte manier om even te ontsnappen én te ontspannen.
OVER BARBECOOK
Een op-en-top Belgisch merk dat de barbecuebeleving een graadje hoger zet. Dat is Barbecook. Het bedrijf wil iedereen rond het vuur krijgen, toffe momenten creëren en vooral genieten van elkaars gezelschap. Dit doen ze door voortdurend te investeren in innovatie waardoor barbecueën makkelijker en leuker wordt. Van houtskool-, gas-, elektrische en meeneembarbecues, tot plancha's, rookovens, vuurschalen en barbecue-accessoires … Barbecook heeft alle ingrediënten om plezier te garanderen.
UITDAGING
Het brandend verlangen naar gezelligheid aanwakkeren
Tijdens de coronapandemie was er niet veel toegelaten en verkeerden we in beperkte sociale bubbels. In je kot blijven, was dan ook geen vraag. Op reis gaan, was al zeker geen optie. Een opportuniteit voor Barbecook, want zij wilden in volle coronacrisis én op korte tijd een BBQ-campagne lanceren om zo hun verkoop te boosten.
Wat een doeltreffende campagne! Een efficiënte en to the point presentatie van de mooie resultaten, met telkens goede interventies. Ik ben heel blij met de samenwerking en ben zeker dat hier meer uitkomt. Chapeau!
Barbecook
AANPAK
Het noodzakelijke aan het aangename koppelen
Barbecook wilde bewijzen dat thuisblijven even leuk en gezellig is, en dit op korte termijn. Ze wilden een online campagne die zo snel mogelijk live kon, om zo de tegenvallende barbecueverkoop tijdens de coronacrisis goed te maken. Met de vlam in de pijp schoot ons team van strategen, marketeers, videoanimators, graphic designers en copywriter in actie. Op slechts twee dagen tijd werkten ze een strategisch plan uit.
Ons voorstel? De productfoto’s omtoveren tot een creatief plaatje en zo de beleving en stopping power vergroten. Daarvoor zochten we een illustrator met hetzelfde DNA zoals Barbecook. We kwamen uit bij Eva Mouton, een cartoonist met een speelse stijl. Zij gaf extra spice aan de bestaande beelden en creëerde zo opvallende illustraties die onmiddellijk in het oog springen.
Als we iets doen, dan doen we het goed én blijven we zeker niet bij de pakken zitten. Amper één week na de briefing lanceerde we de volledig uitgewerkte campagne.
RESULTAAT
Sterke vlam in het campagnevuur
Een pak meer impressies, een stijging in e-commerce en instore sales én een campagne die het drie keer zo goed doet als de vorige, dat leverde Barbecook op. Zo was de barbecueproducent gedurende de campagneperiode on fire. Met de hoogste zoekresultaten in 5 jaar, een stijging van 24 % op de website en meer dan 41.000 webvisits vergrootte Barbecook z’n zichtbaarheid aanzienlijk.
Ook het aantal conversies kan tellen. Dankzij de campagne was er een verhoging van 9 %, wat leidde tot ruim 2.300 conversieacties. Een pittige uitdaging voor ons team, maar eentje waar beide partijen laaiend enthousiast over zijn.