Hoewel Van Marcke beslist had om geen volledige productcatalogus meer uit te geven, wilde deze wereldspeler toch blijven uitpakken met trends en technieken. Omdat ze intussen overtuigd waren van ons inspirationeel concept in de vorige catalogus, kwam de vraag om hen opnieuw te helpen. Deze keer bij de ontwikkeling van een inspiratiemagazine dat klanten, professionals en architecten moet warm maken voor hun aanbod én service.
Strategische workshop
Het vertrekpunt voor onze experten? De doelgroep die ze met het inspiratiemagazine aanschrijven beter leren kennen. Tijdens een strategische briefing vertelde Van Marcke hen meer over de persona’s en de doelstellingen, zowel op korte als op lange termijn, en bepaalden ze samen waar het inspiratiemagazine zou ingepast worden in die strategie.
Build
Van Marcke inspireert klanten al via een vernieuwde website, nu zou dat ook op papier gebeuren. Voor ons de kans om niet alleen trends te etaleren, maar ook de kennis en de aanpak van deze specialist. We gingen aan de slag met een nulnummer waarvoor onze graphic designer een specifieke PMS-kleur koos: Entangled Green. Dit werd niet alleen de trendkleur die de stijl en het thema doorheen het hele magazine bepaalde, ook de content sloot erbij aan. De link met de duurzame producten, hernieuwbare technieken en het lenteseizoen (waarin het magazine uitkwam) was snel gelegd.
Terwijl onze copywriter de door ons voorgestelde topics uitwerkte, bepaalden onze printspecialisten het formaat en de afwerking in druk. En die zijn imposant: er werd bewust gekozen voor een opvallend formaat van 24x34 cm om de beelden enerzijds tot hun recht te laten komen, anderzijds om er echt uit te springen.
Play
Na een positieve feedback op het nulnummer, organiseerden we een redactievergadering om de definitieve topics vast te leggen. We planden shootings in de Van Marcke-showroom en bij hun partner NORM, we namen interviews af en stelden het design op punt.
Toen de printversie klaar was, gingen we zelfs nog een stap verder. Om helemaal mee te zijn in onze digitale wereld, wilden we het magazine ook online laten verder leven. We destilleerden topics voor de website en sociale media, en we zorgden voor het nodige beeld- en videomateriaal. Zo vergrootten we het bereik van het geprinte magazine, én creëerden we meer interactie tussen de lezer en Van Marcke.
Over Van Marcke
De ambitie van Van Marcke is eenvoudig: warmte brengen in elk huis. Die focus maken ze waar dankzij hun totaaloplossingen voor warmte en water, generatielange expertise en innovatieve producten. De speler biedt zowel energiezuinige verwarmingsinstallaties en watersystemen als alles voor in de badkamer, en wil daarmee dé hoofdambassadeur zijn van warmte.
Zalig, het magazine krijgt alleen maar bewonderende blikken! Mooi teamwerk tussen Van Marcke en GBL Studio.