Barbecook ging een partnership met de Belgische Voetbalbond aan. Speciaal voor het Europees Kampioenschap werkten ze samen een nieuw product uit: de Edson 'Belgian Red Devils' ton. Daarbij hadden ze een duidelijk doel voor ogen: het teamgevoel oproepen bij de Belgen terwijl je gezellig barbecuet. Onze opdracht? Zet een online campagne op om de duivelse BBQ-ton onder de aandacht te brengen.
OVER BARBECOOK
Een op-en-top Belgisch merk dat de barbecuebeleving een graadje hoger zet. Dat is Barbecook. Het bedrijf wil iedereen rond het vuur krijgen, toffe momenten creëren en vooral genieten van elkaars gezelschap. Dit doen ze door voortdurend te investeren in innovatie waardoor barbecueën makkelijker en leuker wordt. Van houtskool-, gas-, elektrische en meeneembarbecues, tot plancha's, rookovens, vuurschalen en barbecue-accessoires … Barbecook heeft alle ingrediënten om plezier te garanderen.
UITDAGING
DE TEGENSTANDERS VERSLAAN
Van een uitdaging gesproken. Tijdens de zomermaanden is er namelijk geen ontsnappen aan de EK-heisa mogelijk. Elk merk springt op de voetbalkar en doopt zich tijdelijk in de Belgische tricolore om. Er was nood aan een opvallende campagne die de aandacht trekt en behoudt. Eentje die voldoende stopping power creëert zodat het onmogelijk is om weg te kijken.
AANPAK
SCOREN MET HUMOR
Om dat te realiseren, denken we outside the goal. We willen uitblinken, dus kozen we voor video. Waarom? Video trekt de aandacht op sociale media en prikkelt de gebruiker. En om er zeker van te zijn dat de gebruiker ook effectief blijft kijken, doen we aan uitstekende storytelling.
We bedachten een leuke plottwist, verwerkten er een goeie portie humor in en bleven trouw aan de positionering van Barbecook: the taste of fun. We creëerden een herkenbare en onvergetelijke beleving. Met als kernboodschap: gezellig samenzijn aan de duivelse BBQ-ton.
RESULTAAT
VOETBAL EN BARBECUE, THE PERFECT TEAM
Het groepsgevoel is altijd sterker wanneer ons nationaal elftal moet spelen. Mensen spreken af om samen naar de match te kijken, in combinatie met een frisse aperitief en een lekkere barbecuesnack bijvoorbeeld. De Edson ton is hiervoor perfect.
Om dit concept duidelijk te maken aan de doelgroep, werkten we in samenwerking met productiehuis Het Peloton drie speelse scenario’s uit die relevant, herkenbaar én leuk zijn. Vervolgens bedachten we een concreet mediaplan, waarna we de drie video’s op sociale media deelden. De perfecte pass om te scoren, en zeker wanneer die video’s maar liefst 1.33 miljoen impressies en 21.300 product views opleverden.