Na een strategische herpositionering en creatieve rebranding was voor Isolteam een nieuwe website de volgende logische (en tactische) stap. De uitdaging? In een vernieuwde online omgeving de uitgebreide isolatie-expertise delen, het conversiepercentage verhogen én de organische vindbaarheid garanderen. Niet evident, maar gelukkig zaten onze SEO-experten al vóór de lancering van de site mee aan tafel.
Over Isolteam
Als dé specialist in slim isoleren pakt Isolteam graag uit met z’n professionaliteit, kennis en ervaring. Daarom gaan ze elke uitdaging aan en blijven ze innoveren. Elke dag geven ze het beste van zichzelf om elk isolatieproject op tijd op te leveren. Zonder compromissen over kwaliteit. Want 100 % klanttevredenheid is het ultieme doel. Het isolatiebedrijf Isolteam maakt deel uit van Groep IPCOM en heeft al meer dan 50 jaar ervaring in de isolatiesector. Meer dan 30 teams en 80 medewerkers staan met hun kennis en expertise in voor de isolatie en na-isolatie van 5.000 particuliere woningen en grootschalige projecten per jaar.
Het resultaat van online marketing
+62%
offerteaanvragen via Google organic
+76%
websessies via organisch verkeer
+++
een pak zoekwoorden in top 3 zoekresultaten of zelf op 1ste positie
UITDAGING
Omdat het organisch verkeer na het live gaan van een nieuwe website met 20 tot 30 % kan dalen, wachten onze digitale experten liever niet af en handelen ze proactief. Ook bij Isolteam. Ze stelden een ongoing SEO-traject voor om de verwachtte drop in autoriteit op te vangen, én om de organische resultaten ten opzichte van de oude website zelfs nog te verbeteren.
AANPAK
Een isolatie-expert zoals Isolteam moet top-of-mind zijn bij relevante zoekopdrachten. Daarom stelden we in hun Plan van Aanpak een concreet SEO-traject voor, een intens ongoing parcours dat op lange termijn z’n vruchten afwerpt. We beschreven de verschillende stappen en gaven de keyword research en keyword mapping een update.
Daarnaast maakten we een gap-analyse om te achterhalen welke topics al dan niet voldoende content hebben, we werkten nieuwe topic clusters uit en onderzochten de zoekvolumes van specifieke trefwoorden.
RESULTAAT
Nieuwe zoekwoorden betekenen ook nieuwe content. Onze copywriters gingen aan de slag met het zoekwoordenplan en vulden de website met relevante content. Wanneer nu iemand informatie zoekt over isolatie, is de kans groot dat Isolteam als eerste in de zoekresultaten verschijnt.
Analyseren, meten en weten ... We gaven de algoritmes de tijd en zagen na een half jaar al de eerste positieve resultaten. Zo zorgden uitgewerkte topic clusters en blogs voor een indrukwekkende stijging van de rankings bij een heleboel zoekwoorden, en was er een stijging van maar liefst 62 % in offerteaanvragen via organic traffic.