Analytics & data
Google, Facebook, TikTok ... data zijn overal. Bij data-driven marketing voeden we ons continu met data en digitale analyses om strategieën en campagnes naar een hoger niveau te brengen. Daarbij focussen we op één doel: jouw digitale marketingstrategie opdrijven en jouw resultaten laten groeien.
Digital analytics: wat doen ze voor je merk?
Digital analytics geven ons inzichten over de prestaties van campagnes, online consumentengedrag en behaalde doelen. We meten bijvoorbeeld de advertising ROI per klant, campagne of domein en kunnen op basis van die inzichten optimaliseren op vooraf bepaalde KPI’s.
Google Tag Manager
Een van de meest favoriete tools bij onze digitale experten: Google Tag Manager. In deze tool plaatsen ze zelf, zonder tussenkomst van een developer, bepaalde codes en scripts op je website en stellen ze tags in om bepaalde data te meten. Zo krijgen ze meer inzicht in het gedrag van je bezoekers en kunnen ze specifieke variabelen meten. Denk aan het aantal clicks op een button, de laadsnelheid van een bepaalde pagina of hoe goed een advertentie scoort.
Dashboards
Met marketing dashboards scheppen onze marketeers duidelijkheid in alle beschikbare data en informatie van je online prestaties. Niet alleen verzamelen ze alle belangrijke KPI’s en andere resultaten in één overzicht, ook voegen ze resultaten samen om in een oogopslag te zien hoe een online campagne scoort. Zo kunnen ze snel bijsturen, en dat scheelt tijd en budget.
Conversieoptimalisatie
Niet het aantal bezoekers bepaalt het succes van je website, wel het aantal conversies. Dit kunnen leads, bestellingen of downloads zijn. Om meer conversies te genereren, stellen we een conversieoptimalisatieplan op dat de knelpunten op jouw website in kaart brengt. Zowel op technisch vlak als op vlak van content. Door op basis hiervan conversieoptimalisatie uit te voeren, kunnen we doelstellingen of resultaten testen aan de hand van A/B testen.