Een surfervaring die je helemaal in the mood for wood brengt? GBL vertaalde de baseline van parketfabrikant Lalegno naar een aantrekkelijke online omgeving. Met alle info en functionaliteiten voor zowel de particuliere als de professionele klanten.
OVER LALEGNO
Een meerlagenparket van Belgische kwaliteit, met aandacht voor de natuur, korte levertermijnen en een eerlijke prijs. Het is het levenswerk van Geert Labeeuw. Al bijna 40 jaar werkt hij aan een veelzijdig assortiment parketvloeren, voor tal van stijlen en voor elke toepassing. Dat mondde 10 jaar geleden uit in het merk Lalegno.
UITDAGING
Verouderd websysteem upgraden
De website van Lalegno draaide nog op Drupal 7, een contentmanagementsysteem (CMS) dat vanaf november niet langer ondersteund wordt. Dat maakt de webomgeving minder veilig en toekomstige updates onmogelijk. Om te upgraden naar een recente versie van de software, was een gloednieuwe website de beste keuze.
Een nieuwe webstek was de uitgelezen kans om doordachter in te zetten op de 2 grote doelgroepen. Particuliere klanten moeten Lalegno als merk beter leren kennen en professionals zoeken online handige tools voor hun dagelijkse werking. Een uitdaging dus om beide op een elegante manier samen te brengen.
AANPAK
Volledig nieuwe online stek, van a tot z
Om optimaal te scoren met de website, op elk gebied, ging een grondig voortraject aan de ontwikkeling vooraf. Die voorstudie zoomde in op keywords, contentoverleg, analyse naar gebruiksvriendelijkheid, informatie-architectuur, … Om uiteindelijk te komen tot een doordachte wireframing met een mooi design.
RESULTAAT
Weer helemaal up-to-date
Met de nieuwe website staat Lalegno opnieuw stevig in de online wereld. De eindklant verkent het brede parketassortiment vlot en op een fijne manier, onder meer via de online configurator. Tegelijk heeft de site een gebruiksvriendelijk b2b-portaal, waar de professional in enkele klikken toegang krijgt tot de stock, gepersonaliseerde prijzen en technische documenten. Op de recentste versie van Drupal bovendien.