De vraag naar goede IT’ers is groot. Ook bij Projinit, een gedreven IT-expert die bedrijven altijd een passende IT-oplossing biedt. De kennis van meer dan 140 IT-talenten is de grootste troef, maar het kan altijd beter: Projinit wil op korte termijn evolueren naar een onderneming met 220 medewerkers die impact maken. Omdat dan de top van grootste IT-bedrijven in België lonkt, geven we met een creatief employer branding concept het laatste zetje.
Numbers
+239,9 %
meer sessies
+249,3 %
nieuwe gebruikers
+258,3 %
sollicitaties
+238,4 %
conversion rate
OVER PROJINIT
De zakelijke markt digitaliseert continu en vraagt daarbij naar flexibiliteit, connectiviteit en veiligheid. Wil je als bedrijf concurrentieel blijven, dan is een goed beveiligde en adaptieve IT-infrastructuur van groot belang. Bedrijven die de nodige IT-kennis of -services niet in huis hebben, kunnen rekenen op de IT-consultants van Projinit. Want met meer dan 140 medewerkers matcht Projinit de beste profielen met elk project. Zo stelt CEO Samuel Caulier IT volledig ten dienste van de bedrijfsvoering. En niet andersom.
UITDAGING
Out-of-the-box campagne? Alleen voor een out-of-the-box merk!
Veel merken denken dat ernst en professionaliteit lijnrecht tegenover fun en creativiteit staan. Niets is minder waar. Serieuze zaken kunnen leuk zijn. Zelfs zonder je geloofwaardigheid te verliezen. Lachende gezichten en symbolische visuals van ‘de handen in elkaar slaan’ ... er is natuurlijk niets mis mee. Tenzij je concurrenten precies hetzelfde doen én jij je wil profileren met een ‘badass’ campagne die op een andere manier opvalt.
Om die campagne geloofwaardig te maken, moet je als merk niet alleen out-of-the-box communiceren, je moet ook echt out-of-the-box zijn. Met een aantrekkelijke tone-of-voice of identiteit die het ‘cool’ maakt om met Projinit geassocieerd te worden. Of met een geloofwaardig merkverhaal dat meer vertelt over het bedrijf, de mensen en services.
Dit gaat knallen! Heel blij met het resultaat.
Samuel Caulier – CEO Projinit
AANPAK
Underdogs worden helden
We ontwikkelen een creatief concept waarin IT-analysten, programmeurs of softwareontwikkelaars niet langer als ‘nerds’ bestempeld worden. Ze zijn net het tegenovergestelde van dat cliché, het zijn helden. Toch bij Projinit. Hier zijn medewerkers de digitale elite, de beste van de beste, die zich continu trainen om nieuwe professionele levels te bereiken.
Het idee? Projinit zoekt niet alleen naar IT-talent, maar leidt ze ook op tot IT-badasses: ontwikkelaars met digitale blackbelts die iedereen out-programmeren. Analisten met een focus scherper dan een samuraizwaard die ‘in the zone’ geboren zijn. En netwerk security managers die digitale bedreigingen met de blote hand elimineren. Kortom, digitale professionals worden bij Projinit digitale commando’s.
RESULTAAT
Extra bereik met employee advocacy
De medewerkers zijn dé ambassadeurs van het bedrijf. Daarom nemen we hen mee in het employer branding verhaal en passen we in ons creatief concept ook de interne communicatie aan. Daarnaast lanceren we het Launch to Cash-programma dat zorgt voor aantrekkelijke aanbrengpremies, én we verwelkomen nieuwelingen met een onthaalpakket in stijl van het thema.
In het eerste jaar ging al onze focus naar awareness. We zochten relevante doelgroepen via een uitgebreid mediaplan, en via adressable tv kozen we voor publicatie in reclameblokken die gelinkt zijn aan onze Tech Savy-doelgroep. We vulden dit aan met een social media campagne op LinkedIn, Facebook, Youtube, Google en Reddit. En dat wierp z’n vruchten af!