Brand strategy
Tijdens een strategische workshop blijven we waarom-vragen stellen. Zo gaan we op zoek naar de essentie van je merk en claimen we unieke waarden die je onderscheiden van je concurrenten. We bepalen jouw DNA.
Merkstrategie: de basis voor jouw merkidentiteit
Jouw merkidentiteit beschrijft wie je bent, wat je doet en wat je betekent voor anderen. Het zorgt ervoor dat jouw doelgroep zich identificeert en verbindt met jouw merk. Maar hoe kom je tot een betekenisvol merk?
Alles start met een branding strategy. Hierin doorlopen we drie stappen die samen de merk- of branding strategy vormen en een aanzet geven tot de visuele doorvertaling naar een goed logo en brand design.
Hoe komt jouw brand personality tot stand?
1. Brand strategy workshop: waar wil je merk naartoe?
We kunnen geen sterk concept opstellen zonder eerst goed research te doen. Daarom gaan we tijdens een merkstrategie workshop op zoek naar de kern van jouw merk, het DNA, en onderzoeken we wat er écht toe doet. Wat leeft in jouw bedrijf? Welke woorden omschrijven je merk? Welke kansen biedt de markt? Door samen met jou het antwoord te vinden, komen we tot een authentiek en aansprekend merkverhaal.
2. Brand archetypes: waar sluit je merk bij aan?
Om de kern van je merk niet uit het oog te verliezen, bepalen we een brand archetype. Dit archetype is de persoonlijkheid waarmee mensen zich sneller identificeren met je merk, en het gaat dus verder dan je uitstraling of de manier waarop je communiceert. Het bepaalt niet alleen het ‘waarom’, het gaat ook over de emotionele connectie tussen je merk en je klanten.
3. Brand concept: wat wil je uitstralen?
We kijken naar alle creatieve kansen en mogelijkheden voor jouw merk en bepalen een inspirerend merkconcept. We zoeken de juiste naam en een puur en tijdloos logo, en spelen met makkelijk inzetbare kleuren. We brengen jouw merk naar buiten met een merkverhaal en merkbelofte zodat het voor iedereen duidelijk is waarvoor je staat. En hoe het moet aanvoelen.
Strategisch brand management
Brand management vraagt een strategische aanpak, een integrale benadering en een lange adem. Jouw branding is voor ons een continu proces waarbij we elk aspect van je merk en je huisstijl consistent doorvoeren, monitoren en beoordelen. Hiervoor stellen we een georganiseerd communicatieproces op waarbij creatie, distributie en beheer van content goed geregeld is.