Een dag in het zog van accountmanager Ellen …

27-02-2020
Ellen Simoens

Hallo! Ik ben Ellen Simoens, accountmanager bij GBL Studio. Wat mijn functie inhoudt? Letterlijk: managen van accounts. Externe en interne. Of nog: klanten én medewerkers. Benieuwd hoe een doorsneewerkdag er voor mij uitziet? Volgen maar!

8u00: Aangekomen op kantoor na een productieve rit. Onderweg heb ik al een paar telefoontjes afgewerkt en vanochtend vroeg ging ik al een eerste keer door mijn mails. Dat moet niet, maar ik laat mijn klanten niet graag wachten. Enkel tussen 9 en 5 bereikbaar zijn? Dat kan ik niet maken, vind ik. En dus begint mijn werkdag meestal om 7u en eindigt hij niet op een vast uur, maar als ik me zelf klaar voel om af te ronden.

9u00: Als accountmanager ben ik het eerste contactpunt van GBL Studio bij de klant. Ik luister dus naar wat de klant wil, brief dit aan onze grafici, copywriters of webdesigners en koppel het resultaat terug naar de klant. Vandaag is zo’n terugkoppelmoment. Samen met onze interne strateeg stel ik de positioneringsoefening voor die we voor onze klant Verstraete hebben uitgevoerd.

10u30: Terug op kantoor zit ik nog even samen met onze strateeg voor een nabespreking van de meeting. We overlopen ook enkele andere projecten. Dat doe ik daarna ook met enkele collega’s. Die kan je gerust ook mijn klanten noemen, maar dan interne.

11u30: Daar is de volgende klant al voor de briefing van een nieuw project. Ik ga heel graag tot bij mijn klanten, maar uiteraard zijn zij hier ook altijd welkom. Dat is handig om de briefing niet nog eens door te moeten briefen aan de medewerkers die het project uiteindelijk zullen uitvoeren.

12u15: Tijd voor de lunch. Boterhammen opsmullen achter ons scherm doen we hier niet. Nee, we zitten samen in de keuken en als het even kan, gaan we buitenshuis iets eten. Of we installeren ons in de zon naast ons kantoor. 

13u00: Voor de middag heb ik nauwelijks aan mijn bureau gezeten. En dus wacht mijn mailbox vol ongeduld. Daarna stel ik de planning op punt. Met veel klanten en veel tegelijk lopende projecten is dat een dagelijks terugkerende activiteit.

14u30: De administratie staat op punt en dus vertrek ik met een gerust hart naar mijn volgende klant: Wollux in Moeskroen. We wisselen van ideeën over de rebranding en de nieuwe website. Met een mooi to-dolijstje rijd ik terug naar kantoor voor een laatste meeting met de andere accountmanagers. Op de agenda: de lopende online projecten.

17u00: Let’s call it a day! Praten heb ik vandaag weer heel veel gedaan, maar napraten bij een goed glas neem ik er met plezier nog bij.

Wil je ook graag bij GBL Studio aan de slag? 

Check onze vacatures

Ellen Simoens
Ellen Simoens
Ellen Simoens
Meer weten over onze diensten?