Een sterk dossier waar influencers, bloggers en journalisten betrokken worden
OVER DOVE
Echte schoonheid, dat is wat telt bij het wereldbekende cosmeticamerk Dove. Met hun verzorgingsproducten en campagnes willen ze tonen dat schoonheid een bron van zelfvertrouwen is, en niet van onzekerheid. Daarom gebruikt Dove enkel realistische vrouwen in hun campagnes. Op die manier willen ze een positiever beeld creëren bij meisjes en vrouw over hun uiterlijk en zo hun zelfvertrouwen verbeteren.
Uitdaging
Anderen je verhaal laten vertellen, geeft je merk geloofwaardigheid en objectiviteit. Toch is earned media niet vanzelfsprekend voor een merk zoals Dove. Velen gaan er immers vanuit dat zo’n multinational een groot mediabudget voorziet voor de promoting van hun producten.
Boodschap
Dove zet zich al jaren in voor natuurlijke schoonheid. Ze gebruiken geen gefilterde of gefotoshopte beelden en vervangen modellen door echte vrouwen. Met hun Dove Self-Esteem Project focussen ze zich deze keer op jonge meisjes. Zij willen dat de vrouwen van morgen opgroeien met een positief beeld over zichzelf.
Hun doel? Ouders, mentoren, leerkrachten en jongerenwerkers inzetten om het zelfbeeld van jongeren te versterken.
Resultaat
Een sterk dossier waar influencers, bloggers en journalisten betrokken worden:
Een onderzoek via scholen waarbij de cijfers interessante content biedt voor journalisten.
Een influenceraanpak met een relevante maatschappelijke insteek zodat ouders zich bewust worden van het probleem en een gesprek aangaan met hun kinderen.
Boeiende schoolworkshops voor leerkrachten om samen met hun leerlingen dieper in te gaan op het lichaamsbeeld van jongeren.