
Custom-made campagne voor modebewuste vrouwen
Al sinds 1973 kleedt het Duitse modemerk Gerry Weber wereldwijd miljoenen vrouwen in stijlvolle kleding met een perfecte pasvorm. Mode voor echte vrouwen, dat is waar Gerry Weber voor staat.
Om de collectie winterjassen bij deze vrouwen te promoten, wilde het bedrijf het eens anders aanpakken. Communicatie op maat van zo’n veelzijdige doelgroep? Perfect, onze experten staken de campagne meteen in een ... wel ja, nieuw jasje!
Fotoshoot voor échte vrouwen
Onze marketingspecialisten besloten het groots aan te pakken en zetten alle middelen in. Geen enkele modebewuste vrouw zou deze jassenactie missen! We lanceerden een oproep op sociale media en nodigden elke vrouw uit om deel te nemen aan een fotoshoot. Geen size zero’s, maar echte modellen zoals jij en ik zouden de ‘perfecte pasvorm’-jassen showen.



Een beeld zegt meer dan duizend woorden
Vijf geselecteerde duo’s zakten af naar Trade Mart Brussels voor een professionele fotoshoot. Niet alleen onze fotografe, ook een cameraman legde (als enige man in the building) deze unieke belevenis vast.
De enthousiaste vrouwen trokken elke jas uit de collectie aan en verwoordden waarom ze smolten voor de pasvorm, kleur of snit. Onze copywriter interviewde de sympathieke duo’s en noteerde een pak oprechte quotes en anekdotes.



“Lekker warm én praktisch. Ideaal om in en uit de auto te stappen.”
Dat leverde genoeg stof op voor de crossmediale jassenactie! We werkten een sociale media-campagne uit, verstuurden mailings met de persoonlijke aanbevelingen van deze vrouwen en zorgden voor winkelmateriaal om de jassen in de kijker te zetten. Gerry Weber kreeg het net als de tevreden klanten warm van zo’n succesvolle jassenverkoop en maakte er ook tijdens Libelle Winterfair een heuse winterjassenhappening van.
Nog nooit lokten de social media-posts zoveel reactie uit!

Poseren in een winters decor tijdens Libelle Winterfair
Tijdens de Libelle Winterfair poseerden honderden Gerry Weber-fans met hun favoriete winterjas in een uniek sneeuwdecor. Onze designers schudden het idee van de sneeuwbal uit hun mouw, onze marketingspecialisten breidden er nog een leuke fotowedstrijd aan vast. De talrijke reacties van modefans bewijzen dat klantentevredenheid echt tot klantenbinding leidt.


