Isolteam
Superhelden zamelen in één klik geld in voor Make-A-Wish

Deze keer geen ‘Nie-koud-door-Wout’-nekwarmers of lichtgevende Bike Balls, maar een Warme Facebook-actie met superpower voor Make-A-Wish Belgium, een organisatie die de wensen van honderden kleine helden met een levensbedreigende ziekte vervult. Ook in 2018 rekende isolatiespecialist Isolteam hiervoor op de superkrachten van GBL Studio.

Out-of-the-box geld inzamelen

Het GBL-team bundelde de krachten en bedacht een unieke actie: iedereen die met ‘held’ op de Facebook-campagne van Isolteam reageert, krijgt een toffe visual van de superheld die hij of zij is. 1 reactie is 1 euro voor Make-A-Wish Belgium. Een actie die elk record verpulverde, al vanaf het eerste uur was Vlaanderen een heleboel ‘Kenny Spacy’s’, ‘Bananaman’s’ of ‘Tourist Lemonc’s’ rijker.

Developer aan het werk
Deze actie verpulvert alle records
Online marketing

Online marketing met superpower

Onze graphic designer tekende een heleboel (ludieke) superhelden uit terwijl de copywriter leuke namen en comments bedacht. Daarna programmeerde onze webdeveloper dit alles tot een Facebook-autoreply-bot (zijn superhelden-alter ego is niet voor niets Surfsmurf) en gaf hij het startsein aan de online marketeers om de actie te promoten. 

Het resultaat? 12.652 reacties van superhelden, meer dan 550.000 unieke indrukken, bijna 48.000 betrokken users, 120 nieuwe Facebook-volgers voor Isolteam, en een actie die in een aantal dagen bijna 300 keer gedeeld werd! Maar vooral: een mooi bedrag voor Make-A-Wish Belgium. Dat kan tellen. 

 

Benieuwd wat ons online marketingteam voor jou kan doen? Let’s meet!

Bekijk alles van Isolteam