Boplan
BOPLAN®

Grensverleggende online campagne voor BOPLAN®

Het is de droom van elk bedrijf: zichtbaarder zijn in de zoekresultaten en meer leads genereren. Dat was ook de wens van BOPLAN®. Met vestigingen verspreid over de hele wereld wou de Belgische marktleider in veiligheidssystemen de aanwezigheid in Google Ads op internationaal vlak uitbreiden.

UITDAGING

Bigger, better, stronger

De Amerikaanse vestiging van BOPLAN® had al in het verleden een pilootproject laten lopen voor Google Ads, maar zonder succes. Aan ons om het beter te doen en te bewijzen dat SEA wél waardevol is. Zeker wanneer de doelgroep B2B is, wordt het moeilijker om de gewenste resultaten te halen. Mission impossible? Absoluut niet!

BOPLAN
AANPAK

Van nul tot succes

Laten we beginnen bij het begin: een Google Ads-account opzetten voor Nederland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en later ook Duitsland. Vervolgens schreven we passende copy voor de Search Ads en sloten we bepaalde zoekwoorden uit zodat we enkel B2B-verkeer binnenhaalden. Om maximaal resultaat te krijgen, werden de zoekadvertenties continu geoptimaliseerd.

Boplan
RESULTAAT

Klaar om de wereld te ondersteunen

Die optimalisaties verbeterden de kwaliteit aanzienlijk, met als resultaat: meer ingevulde contactformulieren, verhoging van de aanvragen van de catalogus en een stijging op vlak van conversieratio. Het succes van deze pilootprojecten inspireerden andere business units om te volgen.

Zo startte ook Frankrijk, Spanje, en Polen met de Google Ads set-up om hun lokale visibiliteit te versterken. En ook voor deze landen is GBL de digitale partner. We staan in voor begeleiding, geven learnings mee uit de campagnes, leveren best practices aan voor de account en campagne set-up en adviseren we hen op vlak van optimalisaties en resultaten. Een strategie die wereldwijd z’n vruchten afwerpt.