Total

DM-campagne voor verkoop aan voedingsindustrie

Total mailing chocotelegram

Total is vooral gekend voor zijn brandstoffen en minder voor zijn oliën en smeermiddelen onder andere voor de voedingsindustrie. Alvast een sector waar men niet snel van leverancier verandert. Om makkelijker afspraken los te krijgen voor de vertegenwoordigers gaven ze GBL Studio de opdracht om een opvallende, ludieke direct marketingcampagne uit te werken.

Met oog op kwaliteit

Ter voorbereiding van de direct mailing wilden we 100% zeker dat we over de juiste contactgegevens beschikken van de ontvanger. Er bestaat namelijk geen database van alle voedingsbedrijven in België en hun verbruik van olie voor het onderhoud van het machinepark. We hebben een pre-call uitgevoerd op potentiële bedrijven om het verbruik van onderhoudsolie in kaart te brengen. Op deze manier wisten we het verbruik en de verantwoordelijke binnen ieder bedrijf.

Mailing met heerlijke nasmaak

Aan de geselecteerde doelgroep van interessante voedingsbedrijven werd een direct mailing gestuurd met als boodschap "Mag ik 10 minuten van uw tijd". De boodschap werd niet op een klassieke folder gedrukt maar werd op gestuurd onder de vorm van een chocoladetelegram. De bedoeling van de direct mailing - aandacht trekken.

Doelstelling effectief bereikt

Kort na de direct mailing campagne werd de doelgroep opgevolgd via persoonlijk telefonisch contact met de vraag of ze de mailing goed hadden ontvangen en of ze nog eens 10 minuutjes wilden vrij maken voor een gesprek met een Total Expert. Van de 300 aangeschreven bedrijven, stemde 33% in met een afspraak. Een creatieve mailing met een leuke boodschap deed de deuren op voor Total.

How can we help you?