Omer Beeldscherm video
OMER Brouwerij Vander Ghinste

Straf gebrouwen campagne voor vijf generaties Omer

Goede videocontent is één ding, maar hoe creëer je instant awareness en trigger je de juiste persoon op het juiste moment? Met andere woorden: hoe zorg je ervoor dat alle moeite die je in een mooie video stak, ook iets oplevert? Voor Omer, al vijf generaties lang een sterk bier met naam, doen we het met een crossmediale campagne die resulteert in een maximale ad recall.

Landingspagina vijf generaties Omer
Reclameboodschap Instagram pagina Omer
Landingspagina vijf generaties Omer 2

Landingspagina en performance marketing

Een succesvolle online advertising campagne begint bij de keuze van de inzet. En die was er al: een sterke video die het verhaal van vijf generaties bier brouwen vertelt. We creëerden daarom een afzonderlijke landingspagina waar de video en het verhaal over vijf generaties vakmanschap elke bierliefhebber inspireert. Via tracking ontdekten we welke doelgroep de volledige video het vaakst bekeek en tot waar het verhaal gelezen werd.

Omer video resultaten

Prerolls en teasers verleiden 3 miljoen kijkers

Maar daar bleef het niet bij. Door in verschillende waves korte teaservideo's te tonen, hielden we de touwtjes stevig in handen en ontdekten we wie geboeid bleef om de volledige geschiedenis achter dit populaire bier te ontdekken. Deze vorm van sequencing verhoogde niet alleen de interesse, maa zorgde ook voor een hogere impact op vlak van merkbekendheid en ad recall.

We puzzelden met parameters, verfijnden het doelpubliek en verruimden het bereik via de juiste kanalen:

  • Programmatic: foodies die op een.be een recept van Jeroen Meus bekeken, kregen de boodschap van Omer te zien.
  • Youtube: we teasen kijkers met een korte video en laten bij een volgende vertoning de volledige video zien. Een geslaagde manier om de impact van de boodschap via video ad sequencing te verhogen.
  • Social media: van foodies tot echte bierkenners en geschiedenisfanaten, we durven wedden dat niemand onze boodschap gemist heeft.
  • Display: met een clockthrough rate van maar liefst 1,4 % (gemiddeld is dit 0,46 %) zetten we meer dan 3 miljoen vertoningen om in 42.000 websitebezoekers.

Ook op zoek naar een perfecte combo voor jouw marketingcampagne? Let us know!