Met Ceci n’est pas une piscine als naam ben je zeker dat je meer mag verwachten. Niet zomaar een rechthoekig bad met water in. Nee, een beleving. Een speelse interactie tussen kunst, architectuur en een tikkeltje ondeugendheid. Een andere ervaring, een andere denkwijze, kortom: het mocht wat anders zijn. En dat hebben we bij GBL maar al te graag.
Over ceci n’est pas une piscine by xterior
In het leven moet je doen wat je wil en af en toe eens buiten de lijntjes kleuren. De bezieler van Ceci n’est pas une piscine, Xavier Glorieux, is op dat gebied een visionair. Het bedrijf wil een unieke totaalbeleving in de tuin bieden, en zoekt daarvoor de rand op. Alleen zo overstijg je het alledaagse en maak je plaats voor verbeelding en verlangen. Geen ordinaire zwembaden dus, maar wel een creatie waar je stoutste dromen, gekste ideeën en straffe persoonlijkheid in samenkomen.
UITDAGING
KLAAR OM TE SPRINGEN?
Hoe bewijs je dat je anders bent? Door tegen de stroom in te zwemmen en er dankzij een sterke persoonlijkheid uit te springen. Alleen moet die rebelsheid nog samengebracht worden in een unieke identiteit en de doelgroep bereiken. Een groep die kunstzinnig is, en bovenal niet bang is om een duik in het ongewisse te nemen en te vertrouwen op de unieke kijk van Xavier.
AANPAK
IN INVENTIVITEIT ONDERDOMPELEN
Als je een merk moet creëren dat anders wil zijn en niet zomaar met de school wil meezwemmen, dan moeten we ook out-of-the-pool denken. Tijd om ons te verdiepen in de kunstzinnige visie van Xavier. Een zienswijze die de grens tussen de echte wereld en een droomwereld laat verweven, die mensen prikkelt en die kleur brengt in het leven van anderen. Die visie brachten we niet alleen feilloos terug in de naming en branding, maar ook in het strategisch advies dat we hem geven bij zijn collabs.
Bij elke stap die we zetten, houden we steeds de filosofie van de innovator in het achterhoofd, en garanderen we een maximale beleving.
RESULTAAT
BRON VAN SENSATIE
We dobberden, ploeterden en baadden tot we een exceptioneel concept en branding hadden waar het water je spontaan in de mond loopt. Vervolgens was het aan onze digitale experten om die exclusiviteit te vertalen in een website. Geen standaardsite, maar eentje die originaliteit, interactie en creativiteit ademt. Met prikkelende beelden, levendige kleuren en geestige elementen. Een blik op de uitwerking is genoeg om te weten dat deze speler anders is.
Om het unieke verhaal helemaal door te trekken, creëerden we extra stopping power met onze online marketing. Zo adverteren we volop op Google, Instagram en Pinterest. Met onze atypische advertenties trekken we klanten aan die open staan voor innovatieve, uitzonderlijke creaties waar een hoek van af is.